1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Wycieczka Koła z Myszkowa do Sandomierza i Baranowa Sandomierskiego

W dniu 22.08.2015r. Zarząd Koła Emerytów i Rencistów Pożarnictwa w Myszkowie (woj. śląskie) zorganizował jednodniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Baranowa Sandomierskiego i Sandomierza. W wyjeździe udział wzięła 47 osobowa grupa Emerytów i Rencistów zrzeszonych w naszym Kole.

Pierwszym etapem sobotniego wyjazdu było odwiedzenie Baranowa Sandomierskiego, gdzie zwiedziliśmy późnorenesansowy zamek będący siedzibą rodu Leszczyńskich, ze względu na podobieństwo zwany Małym Wawelem.

Po zwiedzeniu zamku w Baranowie Sandomierskim udaliśmy się w dalszą drogę.

W godzinach południowych dotarliśmy do celu naszej wyprawy - Sandomierza.

Po spotkaniu z Panią przewodnik zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od wejścia na Bramę Opatowską z której przy wspaniałej pogodzie podziwialiśmy piękną panoramę miasta oraz okolice otaczające Sandomierz.

W dalszej części zwiedzania zobaczyliśmy Collegium Gostomianum- zabudowania jednej z najstarszych szkół w Polsce, Dom Długosza, Katedrę, Rynek, Zamek oraz Wąwóz Królowej Jadwigi – najpopularniejsze miejsce spacerów w Sandomierzu.

Do Myszkowa wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych.