1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Informacja o wycieczce do krajów nadbałtyckich

Wycieczka organizowana przez Koło nr 8 z Częstochowy w dniach 19-24 czerwca br. pozwoliła odkryć wiele ciekawych miejsc północnej części środkowej Europy. W Augustowie odbyliśmy rejs statkiem po kanale Augustowskim i jeziorach do wyspy w Studzienniczej- miejsca wizyty papieża Jana Pawła II w 1999r.

Przez Litwę dojechaliśmy do Rygi na Łotwie, zobaczyliśmy piękną starówkę Starego Miasta, zamek - rezydencję Prezydenta, spacerowaliśmy po uliczkach z urokliwymi kamienicami secesyjnymi.

Potem przejazd do Tallina w Estonii, zobaczyliśmy Dolne i Górne Stare Miasto ze średniowiecznymi kościołami i ratuszem z XIVw., zachowanymi basztami, cerkwiami, gotyckimi kamienicami, średniowieczną nadal funkcjonującą apteką.

Starówki Rygi i Tallina zostały wpisane na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Ponadto zwiedziliśmy dawną carską letnią rezydencję: Pałac Kadriorg, jaskinię Gutmana, gotycki zamek w Turaida.

Wycieczka umożliwiła poznanie historii i kultury krajów nadbałtyckich, była jedną ciekawszych imprez wyjazdowych dla emerytów naszego koła.