1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Wycieczka na Podlasie z Lidzbarka Warmińskiego.

W dniach 6-9 lipca 2015 roku Koło Emerytów PSP w Lidzbarku Warmińskim zorganizowało wycieczkę krajoznawczą na Podlasie.  Noclegi i wyżywienie zarezerwowano w Białowieży,  skąd wyjeżdżaliśmy na zwiedzanie.

DZIEŃ 1.

Zwiedzanie rozpoczęto od miejsc historycznych,  dobrze znanych polskim filmowcom, tu nakręcono wiele scen batalistycznych i historycznych.

Pierwszym z tych miejsc, to stara carska twierdza w Osowcu, a raczej jej część udostępniona do zwiedzania przez Osowieckie Towarzystwo Historyczne.

Ciekawostką jest to, iż twierdza położona wśród bagien rzeki Biebrzy, nigdy nie została zdobyta.

Następnym obiektem był zamek królewski w Tyńcu zwany Wersalem Północy lub drugim Wawelem. Całkowicie zrujnowany przez zawieruchy wojenne, po raz kolejny spalony  w czasie I wojny światowej. Ruiny rozebrano i wywieziono do utwardzania dróg.                                     Zamek w ostatnim 20-leciu został po części z niebywałą starannością odbudowany przez osobę prywatną.

W zamku znajduje się hotel, część urządzona historycznie jest udostępniona do zwiedzania.

DZIEŃ 2.

Druga część wycieczki, to wycieczka przyrodnicza. Zwiedziliśmy Muzeum Puszczy Białowieskiej w Białowieży.  W muzeum można obejrzeć florę i faunę tamtego regionu, bardzo ciekawie zaprezentowaną w formie audiowizualnej. Naszą wycieczkę oprowadzała po muzeum pani kustosz, nie zabrakło wielu ciekawostek o życiu puszczy. Zwiedziliśmy zagrody dzikich zwierząt, obiekt położony 4 km od Białowieży w stronę Hajnówki. W dużych zagrodach zobaczyliśmy między innymi: żubry, żubronie, łosie, jelenie, daniele i rysie.

Po południu zwiedziliśmy skansen w miejscowości Sioło Budy oraz Szlak Dębów Królewskich

DZIEŃ 3.

Pojechaliśmy do Hajnówki, oddalonej od Białowieży około 20 km.

Jechaliśmy leśną kolejką po puszczy z Hajnówki do Topiło, trasa 11 km przez puszczę, w tym malownicze widoki na leśne jeziorka i rozlewiska.

Dla odprężenia od upałów spędziliśmy dwie godziny w parku wodnym w Hajnówce.

DZIEŃ 4.

W ostatnim dniu wycieczki zwiedziliśmy Muzeum farmacji w pałacu   Branickich w Białymstoku, park pałacowy,  oraz Górę Krzyży z cudownym żródełkiem, które według podań ma uzdrawiającą wodę.

Wycieczka była udana. Przede wszystkim mieszkaliśmy w przemiłym pensjonacie, który zaoferował dobre warunki pobytu, oraz obfite regionalne posiłki.

Samo zwiedzanie odbywało się bez pośpiechu, te cztery dni spędziliśmy w miłej atmosferze, a wieczory przy ognisku.

W wycieczce uczestniczyło 16 osób.